Een gezonde geest in een gezond lichaam

Wij werken aan een gezondheidsbeleid door projecten en activiteiten te integreren in de lessen. Niet alleen aan het leren zelf besteden we aandacht op school, ook sportieve en culturele activiteiten stimuleren wij.

Voordrachten, voorstellingen, bezoeken

Geregeld woon je als leerling van het KAM voordrachten, toneelvoorstellingen bij of kun je deelnemen aan wedstrijden … Je bezoekt musea, tentoonstellingen, bedrijven, enz.

Muziekavond

Als je graag zingt of musiceert, kun je je aansluiten bij het KAM-koor en -orkest. Elk voorjaar is er onze Muziekavond, waar onze leerlingen laten zien hoe getalenteerd ze zijn op artistiek gebied.

GWP’s en projecten

Naargelang het leerjaar trek je eropuit op GWP of werk je aan een project. Zo krijg je de kans om ook buiten de muren van je klas de aangeboden leerstof te ontdekken.

Sport

De sportleerkrachten organiseren sportactiviteiten die op woensdagnamiddag plaatsvinden (MOEV, SNS, …). De school neemt ook deel aan loopevenementen zoals Mortsel loopt, Ten Miles, loop Mortsel Dorp, …

Verkeerseducatie

Op geregelde tijdstippen wordt er aandacht besteed aan hoe je je veilig kan verplaatsen in het verkeer.